Kränkande behandling

Vi vill att skolan ska vara en trygg och respektfull plats för alla. Därför är det viktigt att vi tar hand om varandra och ser till att ingen utsätts för kränkande behandling, mobbning eller diskriminering. Om du själv blir utsatt för något som inte känns rätt, eller om du ser att någon annan behandlas illa, är det viktigt att säga ifrån.

För att vi ska kunna agera snabbt och rättvist har vi en blankett för att rapportera händelser av kränkande behandling. Det är ett verktyg som hjälper oss att samla information, så att vi kan stötta den som blivit utsatt och se till att det inte händer igen.

Tveka inte att använda blanketten om du behöver. Din röst är viktig, och vi vill att du ska känna dig trygg med att vi tar din situation på allvar. Alla har rätt till en skolmiljö där de kan känna sig säkra och respekterade.